فرهنگیان افغانستان خواستار آزادی عاجل استاد بارش از زندان کاپیسا اند
خبر عاجل ! خبر عاجل !

محب بارش استاد فاکولته ادبیات دانشگاه کابل، شاعر، نویسنده، ژورنالیست، رجل فرهنگی - سیاسی و از منتقدین حاکمیت کنونی که به علت زیر سوال بردن اسناد تحصیلی یک عده افراد کابینه دولت، از جمله وزیر مبارزه با مواد مخدر( ضرار احمد مقبل)، وزیر داخله (حنیف اتمر) و لوی سارنوال آقای الکو با اتهامات جعلی در زندان ولایت کاپیسا بسر می برد، از مدت سه روز بدینسو دست به اعتصاب غذایی زده است.

قرار خبر خانوادۀ استاد بارش موصوف مدت شش ماه اصلاً از حق داشتن وکیل مدافع برخوردار نبوده و بدون سرنوشت اضافه از هشت ماه در توقیف بسر می برد.درین مدت فقط دو بار جلسۀ محکمه استاد بارش دایر شده و در محکمۀ استینافی که اخیراً(ده روز پیش) تدویر یافته بود، قاضی ولایت کاپیسا همه اتهامات سارنوالی را رد کرده و خواستار آزادی استاد بارش شد. سارنوالی کاپیسا نیز به این امر موافقت کرده و آمادۀ رهایی محب بارش بود.اما نظر به مداخلۀ لوی سارنوال آقای الکو این حکم تاکنون به حالت تعلیق در آمده، اجرأ نشده و بناً استاد بارش دست به اعتصاب غذایی زده است.

در صورت عدم آزادی عاجل استاد بارش عده یی از فرهنگیان، دانشگاهیان، نویسنده گان و ژورنالیستان افغانستان مصمم اند، کمیته رهایی استاد بارش را در داخل و خارج کشور تشکیل داده و خواستار مداخلۀ سازمانهای ملی و بین المللی حقوق بشر شوند. 


May 24th, 2010


  برداشت و بازنویسی درونمایه این تارنما در جاهای دیگر آزاد است. خواهشمندم، خاستگاه را یادآوری نمایید.
 
بیانات، پیامها و گزارشها